Mindustry 9+

Anton Kramskoi

    • 1,99 €

Captures d’écran

Description

Mindustry is a factory-building game with tower defense and RTS elements. Create elaborate supply chains to feed ammo into your turrets, produce materials to use for building, and construct units. Command units to capture enemy bases, and expand your production. Defend your core from waves of enemies.

Gameplay Features:

- Use production blocks to create a wide variety of advanced materials
- Defend your structures from waves of enemies
- Play with your friends in cross-platform multiplayer co-op games, or challenge them in team-based PvP matches
- Distribute liquids and fight constant challenges, like outbreaks of fire or enemy flier raids
- Get the most out of your production by supplying optional coolant and lubricant
- Produce a wide variety of units for automatic management of your base or assault on enemy bases
- Set up assembly lines to construct armies of mechanized units
- Use your units to square up against fully functional enemy bases


Campaign:

- Conquer the planets Serpulo and Erekir as you advance through 35 hand-made maps and 250+ procedurally generated sectors
- Capture territory and set up factories to produce resources while you play other sectors
- Defend your sectors from periodic invasions
- Coordinate resource distribution between sectors via launch pads
- Research new blocks to fuel progress
- Invite your friends to complete missions together
- 250+ technology blocks to master
- 50+ different types of drones, mechs and ships


Custom Games & Cross-Platform Multiplayer:

- 16+ built in maps for custom games, in addition to two entire campaigns
- Play co-op, PvP or sandbox
- Join a public dedicated server, or invite friends to your own private session
- Customizable game rules: Change block costs, enemy stats, starting items, wave timing and more
- Full functional map editor with scripting support

Nouveautés

Version 7.146.0

- Fixed a variety of issues with unit & block cost multiplier rules
- Fixed many various crashes
- Fixed pathfinding not being able to path through solid enemy blocks
- Fixed naval units sometimes attempting to pathfind through land
- Fixed water tiles with space background resulting in a black background
- Fixed internal legacy blocks being logic constants
- Fixed power node double-click leading to interaction rate limit triggering
- Fixed units sometimes being unkillable
- Fixed units with long paths sometimes recalculating forever
- Fixed serious issue with player units getting bugged in certain maps with puddles
- Fixed Neoplasia reactor sometimes not exploding
- Fixed units randomly dying when hitting corners
- Fixed piercing bullets permaturely hitting blocks "under" bullets
- Fixed missiles dealing double damage to units
- Fixed FPS not limiting accurately
- Added setting to disable all lighting
- Added logic unit autoPathfind command (default wave pathfinding)
- Made logic unbind command set `@unit` to null
- Made "any" environment accessible outside of sandbox
- Made payload loaders no longer accept inputs from payload unloaders
- Added logic sensors for shields, content ID (inverse of lookup command)
- Added logic particle effect instruction
- Added logic sync instruction
- Setting factory output points now updates "last accessed"
- Disabled team switching menu in multiplayer outside of sandbox/PvP
- Decreased canvas block silicon cost slightly
- Scathe ammo usage decreased to 15
- Buffed Precept unit

Notes et avis

4,8 sur 5
77 notes

77 notes

SosoFoundation ,

Un jeu indé sous-côté

Si il y a un bien un jeu indépendant très sous-côté, c’est bien Mindustry. Je suis le projet depuis la v3 et la v4 où l’aspect graphisme du jeu s’est amélioré. Il est vrai que l’aspect pixel de l’ancienne version était pas terrible mais l’aspect graphique actuel passe parfaitement bien avec le jeu. Mais s’il y a bien une chose sur lequel j’adore Mindustry c’est qu’il reprend des mécaniques des jeux de mon enfance, les Tower Defense et les rend plus complexe et plus libre. La complexité est proportionnelle à la place occupée par les différents bâtiments et le placement des convoyeurs pour le transport des matières devient de plus en plus complexe. Vous pouvez jouer en multijoueur mais aussi en Sandbox ! Il n’y a pas d’objectifs et vous créez vos propres règles. Mindustry est complet à tous les niveaux et il y a bien trop de choses à mettre ici donc foncez, achetez le jeu pour pas trop cher et découvrez tout le contenu de Mindustry !
Ah oui, de base c’est un jeu PC, donc pas d’inquiétude, y a 0 pubs et AUCUN ACHAT INTÉGRÉ ! Une fois acheté, tout est gratuit.
Bon jeu !

Ombrelame ,

Intéressant

Des mécaniques qui demande de la réflexion tout en étant accessible, des mises à jour régulières et une capacité de gameplay assez longue font que je garde toujours une place sur mon iPhone pour ce jeu. Si il serait également possible de rendre le lance-lave avec le lance-petrole viable se serait plutôt fun à utiliser. (Pour le moment c’est trop dangereux)

Corazun ,

Bonne découverte

J’ai découvert mindustry aujourd’hui et j’en suis tombé amoureux, le jeu est simple, intuitif et surtout il a une durée de vie impressionnante. Le seul petit bémol c’est la présence de nombreux bugs qui sont plutôt dérangeant et autres soucis.

Voici une liste de ceux que j’ai relevé :
- Problème avec le menu de construction de temps en temps on ne peut plus poser de bâtiment il faut alors switch sur un autre menu pour « réactualiser » celui-ci.

- Les icônes du menu sont vraiment petit pour anciens modèles d’iphones (J’ai eu énormément de mal au début pour passer de l´outil de démolition à celui de construction, ou lorsqu’il faut orienter les convoyers

- Après avoir repris une partie mit en pause quelques heures plus tard je finissais systématiquement en game over alors qu’aucun ennemi ne taper mon core au bout d’1 minute...

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